Písmenka bolognese

Milujeme těstoviny. Já hlavně špagety s červenou omáčkou (a nemusí být poctivé boloňské, ale prostě jakékoli červené alternativy), muž má červenou omáčku raději v lasagních, ale těstoviny sní jakkoli - s pestem, zeleninou, houbami. K omáčkám jsou u nás kolínka častější než knedlík nebo rýže. Takže bylo jasné, že i Medu těstoviny potkají. 

Recept na těstoviny "s červenou omáčkou" může růst spolu s dítětem. Písmenka bolognese jsou trošku recese, ale vycházejí ze zásadního poznatku. Dcera příliš nechtěla kousky a bojovala s nimi, zaváděla jsem je v jídle postupně, dlouho jsem jídlo mixovala, a to třeba i minikolínka z Lidlu jsem musela trošku mixnout, aby je chtěla. Prvním úspěchem byla pečená dýně našťouchaná vidličkou. No a pak mě napadlo do milované dýně přidat uvařená písmenka do polévky, abych si usnadnila práci s mixérem. A ono to vyšlo! Písmenka se stala první pevnější přílohou a odtud byl můstek ke kuskusu a mačkané rýži. Ale to je jiný příběh, pojďme na recept.

Suroviny jsou vždy obdobné: těstoviny, rajčata, maso. Tím, že recept roste spolu s dětmi, upravují se suroviny dle věku dítěte a také s mění způsob vaření. A samozřejmě se mění i těstoviny, písmenka vystřídají maličká kolínka, mašličky nebo vrtule, cílem jsou samozřejmě elegantně snědené špagety, ale to je běh na dlouhou trať...


Pro miminka

Domácí rajčata jsem rozdusila, aby byla bez semínek i slupek, přidala k rozdušené a umixované cuketě. Vznikl miminkovský rajčatový protlak, který jsem smíchala s dušenou mixovanou mrkví, kuřecím masem (udušené ve vodě, namleté na trošku hrubo), kuřecím vývarem (mám zmražené kostičky z vaření masa) a uvařenými těstovinami.


Pro větší holčičky

Navýšila jsem množství rajčat, vynechala cuketu, trošku upravila poměr mrkve (dala jsem jí méně). Základem je ale stále hladká omáčka, takže i mrkev namačkám vidličkou (již nemixuji). Dle chuti se nechá přidat lžička protlaku (kupuji nedoslazovaný na řeckém on-line obchodě, není bio, ale není moc ostrý, takže není třeba pak doslazovat - cukru se v dětské kuchyni vyhýbám). V omáčce je fajn nechat vyvařit (a poté vyndat) snítku čerstvého oregana, popřípadě přidat malé množství sušeného, dobře promnutého v prstech.


Pro malé slečny

Mleté kuřecí maso vhodně nahradí nasekané (vařené) kuře, případně lze zařadit i kvalitní mleté hovězí. Přidat se nechají pasírovaná nebo drcená rajčata v plechovce. Maso již připravuji na cibulovém základu, mrkev přidávám nakrájenou. Tato verze se již neliší od dospělácké, jen je méně osolená a méně kořeněná.



PS. k fotce: ano, tohle patří mezi jídla, které dceři chutnají, takže na focení není prostor, protože prostě řve, že chce svá písmenka :) teda já si to tak představuju, že právě tohle řve... ale jednou je nafotím a fotku vyměním :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky