Jak jsem vybírala umělé mléko

 

Na začátek musím říct, že jsem měla velké štěstí – podařilo se mi hezky se rozkojit ještě v porodnici a ač já sama jsem měla několik komplikací v průběhu kojení, zvládla jsem je překonat a dceru kojit (v současnosti je dcerce 14 m a ráno a večer stále kojím). 

O umělém mléce jsem toho tedy mnoho nevěděla, protože jsem neměla potřebu nic si zjišťovat, nekupila jsem ani krabici umělého mléka „pro jistotu“. Když jsem se rozhodla, že začnu zavádět mléko do příkrmů, byl dcerce téměř rok. Potřebovala jsem nalézt mléko, které budu moct přidat do vaření, případně ze kterého připravím kaši - do té doby jsem vařila pouze nemléčnou kaši z vody, také jsem chtěla zkusit cereálie s mlékem, dostala jsem totiž od německé značky FrecheFreunde pytlík banánových a jablečných, které jsou bez cukru, takže jsem je chtěla zkoušet nejen s jogurtem, ale také s mlékem, přišlo mi to samotné chutnější.

Začala jsem tedy vybírat, jaké mléko zkusím. Ze všech stran se na mě primárně valil Kendamil a Sunar, kamarádky v okolí používaly Bebu. Měla jsem tedy tři favority, zároveň jsem s nimi měla trošku problém. Masová reklama zejména na první dva produkty mi nějakým způsobem vadila. Nebyla jsem přesvědčená, že je to cesta, kterou chci jít.

Tím, že jsem nemusela s výběrem spěchat, jsem se rozhodla jít na to jinak a nenechat se ovlivnit reklamou. Začala jsem porovnáním složení. Dále pro mě byl důležitý původ surovin, věděla jsem, že bych chtěla upřednostnit bio produkty. No a tak jsem narazila na mléko Loulouka. Zaujal mě design balení, stejně jako název, o kterém jsem nikdy dříve neslyšela.

Ale bylo to právě kvalitní složení, které mě přimělo mléko Loulouka vyzkoušet. Mléko obsahuje probiotika, vitamíny, poměr kaseinu a syrovátkového proteinu odpovídá mateřskému mlíčku. Co naopak neobsahuje, to je cukr, škrob nebo palmový olej. No a že je v biokvalitě? To už jen potvrdilo mé rozhodnutí Loulouku vyzkoušet.

Netradiční název je dán výrobcem – mléko vzniká v holandsko-švýcarské koprodukci. Otci projektu jsou tři holandští odborníci na výživu, veškeré suroviny pocházejí ze Švýcarska, kde také probíhá vlastní výroba. Loulouka spolupracuje pouze s malými farmáři, takže je zaručena nejen bio kvalita, ale především šetrné zacházení se zvířaty – krávy se volně pasenou na louce. Loulouka podporuje udržitelný rozvoj. 

Zvažovala jsem variantu kozího mléka, protože s kozí kaší mám dobré zkušenosti a dceři velmi chutná. Nakonec jsem ale dostala strach. Možná, že kozí mléko v budoucnu ještě vyzkouším, ale prozatím jsem dala přednost klasice, o které se domnívám, že bude pro další využití mléka vhodnější – a rozhodně nelituji.

 


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky