Brumík

 

Dcera našla v šuplíku schovanou formu, volala brum brum, a tak jsme se pustily do pečení. Recept je na 2 plechy (12ks) brumíků, ale má jeden zásadní problém: došla mi baterie ve váze. Takže jsem použila odměrku a mám obavu, že v případě jogurtu jsem se do 200g nemusela trefit.

Ničemu by to nevadilo, kdyby výsledný produkt nebyl nadýchaný a hebké, vláčný, prostě božský! Konzistencí připomínají kupované brumíky, chuťově jsou lepší. Je super dát vanilku, ale také se nechá přidat citronová kůra, skořice, kakao (a nebo jen do části na ozdobení oušek).

Druhý plech byl trošku přizdrcnutý, myslím, že těstu ublížilo dlouhé čekání, příště upeču jeden plech brumíků a zbytkem těsta naplním muffiny.

 

Suroviny:

200g polohrubá mouka

80g cukr krystal

0,5dcl rostlinného oleje a 0,5dcl vody (celkem 1dcl tekutin, asi jsem dala více oleje)

2 vejce (z bílku sníh, žloutek vyšleháme s cukrem)

200g řecký jogurt

½ prášku do pečiva

vanilka, případně vanilkový cukr (ne vanilinový!) - tady klidně můžeme přidat, těsto to ocení

 

Postup:

  • Vyšlehat žloutky + cukr do pěny, poté přidat olej + vodu + jogurt (lehce prošlehat
  • Poté zašleháme mouku s práškem
  • Nakonec vmícháme tuhý sníh
  • Pečeme na 180°C cca 25min

 

 

 

 



Komentáře

Oblíbené příspěvky